Beijing, verslag 3 17 t/m 22 november - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu Beijing, verslag 3 17 t/m 22 november - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu

Beijing, verslag 3 17 t/m 22 november

Door: Jeroen Rozema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

24 November 2013 | China, Peking

Zondag 17-11

De tweede week begon met een bezoekje aan de Temple of Heaven. We verzamelden om 09.30. Wij waren met zijn 6en en er gingen 12 Chinezen met ons mee. De tempel was leuk om een keer gezien te hebben maar ik vond het verder niet zo bijzonder. Wel was het weer gezellig om met de Chinezen te praten. Na de tempel zijn we nog even de stad in geweest waar we konden shoppen. We kwamen ook langs een traditioneel straatje waar je allemaal niet westerse dingen kon eten. En hiermee bedoel ik schorpioenen of zeepaardjes op een stokje (zie foto). De schorpioenen die je op de stokjes ziet zitten leven nog, en worden als je zou kopen eerst levend in de frituur gegooid en dan kun je ze eten.

Maandag 18-11

Vandaag hebben we een lange les Chinese cultuur gehad en daarna heb ik nog even een rondje hardgelopen.

Dinsdag 19-11

Vandaag hebben we weer een les Chinese taal gehad en daarna een les over de architectuur van Beijing. Over de indeling is veel nagedacht en ze hebben de stad ingedeeld in vier ringen. Overal wordt nog steeds volop gebouwd, maakt niet uit waar je kijkt er is altijd wel iets in aanbouw.

Woensdag 20-11
Op de woensdag t/m vrijdag kregen we van onze docent uit Nederland die naar Beijing was gevlogen een simulatie over hoe een project in zijn werk gaat. We werden ingedeeld in groepen waarna we een case kregen die we moesten oplossen. Hiervoor moesten we met elkaar gesprekken voeren en iedereen had zijn eigen rol binnen het team.

Donderdag 21-11
Vandaag hebben we in de ochtend alle fases die bij een project in aanmerking komen doorlopen. In de middag kregen we de ''marshmallow challenge.

Hiervoor kreeg je de volgende materialen:

- 20 spaghetti stokjes
- een stuk touw
- Stuk plakband
- 1 marshmallow

Het doel hierbij is om in twintig minuten tijd de hoogst mogelijke toren te bouwen. Dit moesten we samen met Chinezen doen. De klas werd ingedeeld in 10 groepen, allemaal 1 Nederlander met 4 Chinezen. Het was een leuke ervaring, maar wel een grote chaos doordat niemand in mijn groepje ook maar een beetje Engels kon. Desondanks konden we toch een redelijke toren bouwen, helaas niet de hoogste.

Vrijdag 22-11

Vandaag hebben we eerst het project afgerond en daarna heb ik weer even hardgelopen en gefitnest. In de avond hebben we weer een klein biertje gedronken en daarna zijn we weer wezen stappen in de salsabar.

Tot zo ver week 2!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Beste lezer, Op 8 november j.l. heb ik het koude Nederland verruild voor 11 weken Beijing in China. Ik studeer voor mijn minor project management aan de Beijing University of Technology. Ik zal hier blijven tot 25 januari en dan weer terugkeren naar Nederland. De mooie momenten wil ik vastleggen in deze blog zodat jullie mee kunnen genieten van mijn avondturen in China! Alvast veel leesplezier toegewenst!

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4597

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 25 Januari 2014

Het avontuur in China

Landen bezocht: