Beijing verslag 9: Het einde komt al in zicht! - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu Beijing verslag 9: Het einde komt al in zicht! - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu

Beijing verslag 9: Het einde komt al in zicht!

Door: Jeroen Rozema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

11 Januari 2014 | China, Peking

Verslag 9

Zo dit wordt alweer het een na laatste verslag de tijd vliegt!

Volgende week ga ik nog reizen naar Shanghai en Hong Kong dus zal het laatste verhaal schrijven als ik terug ben!

Nadat we gezellig oud en nieuw hadden gevierd met zijn allen was het tijd om de spullen te pakken voor een nieuwe reis. We gingen namelijk 4 dagen naar Guilin, een stad in het zuiden van China. Om 03.45 ging de wekker en we vertrokken om half 5 per taxi naar het vliegveld. Na een prima vlucht kwamen we rond een uur of 11 aan bij het hotel. Hier hebben we eerst even de tours voor de volgende dagen geregeld en zijn in de avond een boottocht wezen maken over een meertje daar.

De volgende ochtend vertrokken we vroeg voor een lange wandeling over de rijstvelden van de Longi titian bergen. Dit was een indrukwekkende ervaring met een prachtig uitzicht en een keer 20 graden!
De volgende dag hebben we een 85 km lange cruise gemaakt door de Li river met allemaal bergen. Ook dit was weer zeker de moeite waard en je kon weer lekker genieten van een zonnetje. In de namiddag hebben we nog een rondje gevaren in bamboe bootje en in de avond zijn we nog even wezen stappen.

De volgende ochtend hebben we alleen nog even de reed flute cave geweest en daarna was het weer spullen pakken en terug naar Beijing!
Deze week is het even druk want we moeten ons project over projectmanagement in China en mijn individuele paper over Chinese economie inleveren. Daarnaast komen er nog een paar pittige Chinese toetsen aan dus vervelen ga ik hier zeker niet doen.

Op 17 januari eindigen onze lessen hier en daarom ga ik de 18e naar Shanghai. Ik zal daar tot de 20e blijven en vlieg dan door naar Hong Kong tot de 24e. Daarna vlieg ik terug naar Beijing en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. Ik kan hierna dus zeggen dat ik naast Beijing, Shanghai en Hong Kong, Xi’an, Guilin, Datong, en Xuan Dixia heb gezien heb half China zowat gehad haha.

Ik vond het een fantastische reis en heb hier vele avonturen mogen beleven. Ik ga hier nog even genieten en zie ik jullie snel weer!

Jeroen

  • 11 Januari 2014 - 17:41

    Marjon:

    een ervaring in je jonge leven om nooit meer te vergeten !!!

    Te gek hoor

    tot snel en geniet van je laatste dagen,

    Alvast goeie terugreis

    groetjes Marjon xx en Nico

  • 12 Januari 2014 - 17:55

    Hanny:

    Jeroen, ik heb er geen woorden voor geweldig! achteraf zeg ik wat gaat de tijd toch snel voorbij geniet jij nog maar even jongen, het is echt zó voorbij
    Mama

  • 23 Januari 2014 - 14:20

    Jordi:

    tot zaterdag grote vriend !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Beste lezer, Op 8 november j.l. heb ik het koude Nederland verruild voor 11 weken Beijing in China. Ik studeer voor mijn minor project management aan de Beijing University of Technology. Ik zal hier blijven tot 25 januari en dan weer terugkeren naar Nederland. De mooie momenten wil ik vastleggen in deze blog zodat jullie mee kunnen genieten van mijn avondturen in China! Alvast veel leesplezier toegewenst!

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4587

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 25 Januari 2014

Het avontuur in China

Landen bezocht: