Beijing, verslag 5 Beijing, 30-11 t/m 8-12 - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu Beijing, verslag 5 Beijing, 30-11 t/m 8-12 - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu

Beijing, verslag 5 Beijing, 30-11 t/m 8-12

Door: Jeroen Rozema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 December 2013 | China, Peking

Ik zit hier inmiddels alweer een maand en vermaak me gelukkig nog steeds prima!

Op dinsdag hadden we eerst een les Chinese taal en daarna een les cultuur verschillen. In de avond kregen we van Chinese studenten een cursus Chinese karakters schilderen en hebben ze ons Chinese namen helpen maken. Mijn naam is Ma Ji Rong, wat staat voor eer en geluk.

Ik was aan het begin van de week wat ziekjes maar woensdag avond was ik weer een soort van fit. Maar goed ook want Steve Aoki (een DJ) kwam draaien in club elements. Hij maakte er een mooi feestje van en gooide 8 taarten het publiek in, gelukkig niet op mij haha.

Op de vrijdag zijn we naar de lama temple en ancient school geweest. Hier komen veel boeddhisten naar toe om te bidden. Daarnaast is hier de grootste boeddha ter wereld te vinden. Dit beeld is maar liefst 26 meter hoog en volgens de legende gemaakt uit 1 stuk hout. Hierna zijn we nog naar een parkje geweest, waar vooral veel ouderen komen om te sporten. Het was er erg stil en dat bracht ons alvast in de stemming voor het weekend.

Op zaterdag zijn we namelijk met zijn achten naar Xuan Dixia geweest, dit is een klein dorpje buiten Beijing. Er wonen welgeteld 93 inwoners en mensen komen er vooral voor hun rust en het uitzicht. Na een lange reis van 6 uur kwamen we in de middag aan.
Toen we er net waren kregen we ineens een dikke camera op ons gericht en moesten we gezamenlijk met de verslaggever een Chinese zin zeggen waarvan we de betekenis nu nog niet weten. Na het hardop zeggen van de zin werd ons even vertelt dat het op landelijke televisie wordt uitgezonden op CCTV7 :P. Mijn tv debuut is dus bij deze gemaakt!

We konden bij een paar inwoners uit het dorpje blijven slapen, het waren hele vriendelijke mensen. We hebben er een gezellig dagje gehad en hebben er uiteraard ook een paar biertjes gedronken ;). We waren de stad allemaal een beetje zat en zo konden we tenminste een keer een beetje natuur zien!

De volgende ochtend hebben we eerst even een omeletje gegeten en zijn daarna nog even gaan wandelen door de bergen daar. Het eerste wat we tijdens de wandeling zagen was een net geslachte geit, zie foto. Alles gaat daar nog een beetje primitief zoals je kunt zien, en alles van het dier wordt gebruikt.
We konden tijdens de wandeling nog best hoog naar boven lopen, wat weer een mooi uitzicht opleverde.

Al met al was het weer een mooi weekje! Ik had trouwens voor mijn eerste toets Chinese taal een 7,2 dus ik burger al aardig in :P


  • 10 December 2013 - 20:51

    Hanny:

    Jeroen je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag
    Gelukkig heb je het naar je zin dat doet me goed
    Wat gaat de tijd eigenlijk snel..
    Ik hoor je hopelijk weer snel
    Gr. Mama

  • 12 December 2013 - 21:00

    Marjon:

    leuk weer...:)

  • 19 December 2013 - 11:01

    Els Bakker:

    Hallo Jeroen,

    Via een van onze bewoners hoorde ik dat de zoon van Hanny naar China zou gaan. Ik dacht, zeker verkeerd begrepen, meteen even nagevraagd bij je moeder, en apentrots vertelde ze dat het inderdaad waar is. Inmiddels is het zover en zit je er al even, wat een belevenis en avontuur. Wat goed dat je bent gegaan, als ik je verslagen zo lees zijn de verschillen met Nederland enorm, leuk ook met een hele groep.
    Ik ben benieuwd of er ook kerstfeest wordt gevierd, wij hebben de kerstboom staan en het is druk in de winkels, veel mensen zijn de komende 2 weken vrij. Voor vooral je moeder was het daardoor weer extra druk, zij mocht nog even de laatste lege plekken op het rooster zien in te vullen, en dat valt in deze periode helemaal niet mee.
    Hoewel ik ook heel graag op zo'n stage zou willen, lijkt me het eten daar toch een stuk minder hoor, al die rijst , geit van de straat enz. Maar goed jij bent nog jong en hebt misschien een sterke maag.
    Jeroen van uit nieuwkoop, de groetjes van Els (collega van je moeder, maar dat had je vast al begrepen)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Beste lezer, Op 8 november j.l. heb ik het koude Nederland verruild voor 11 weken Beijing in China. Ik studeer voor mijn minor project management aan de Beijing University of Technology. Ik zal hier blijven tot 25 januari en dan weer terugkeren naar Nederland. De mooie momenten wil ik vastleggen in deze blog zodat jullie mee kunnen genieten van mijn avondturen in China! Alvast veel leesplezier toegewenst!

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 4592

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 25 Januari 2014

Het avontuur in China

Landen bezocht: