Beijing verslag 8: 24-12 t/m 31-12 - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu Beijing verslag 8: 24-12 t/m 31-12 - Reisverslag uit Peking, China van Jeroen Rozema - WaarBenJij.nu

Beijing verslag 8: 24-12 t/m 31-12

Door: Jeroen Rozema

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

31 December 2013 | China, Peking

Zo week 7 zit er ook weer op!

Deze week begon met een les agriculture wat staat voor het boerenleven in China. Van de 1.3 miljard mensen werken er nu nog zo’n 300 miljoen als boer en produceren ze 20% van het voedsel van de wereldpopulatie.

Op de dinsdag kregen we les over Chinese taal en zijn daarna gezellig met de lerares wezen koken. We hebben onder andere geleerd hoe we dumplings moeten maken. Iedereen moest eerst 1 gerecht halen en daarna konden we onze kookkunsten laten zien. Het eten smaakte overigens erg lekker.

In de avond hebben we kerstavond gevierd door gezellig uiteten te gaan in een Amerikaanse stakehouse. Tijdens eerste kerstdag hebben we Pekingeend gegeten wat een echte delicatesse is hier. Het smaakte erg lekker, alleen de kerstmuziek ontbrak waardoor het voor mij meer voelde als een gewone avond. Vond het jammer dat ik deze dagen niet thuis kon zijn maar zal de schade volgend jaar inhalen!

Tweede kerstdag hebben we rustig aan gedaan want we moesten om half 9 in de avond alweer weg met de trein. We gingen namelijk naar Datong, dit is een stad dat 380km ten westen van Beijing ligt. Aangezien het in de bergen lag was het er erg koud. De temperaturen varieerden van -6 overdag tot -20 snachts!

Na de treinreis kwamen we om 6 uur in de ochtend aan in. We hebben daarom eerst even uitgeslapen en zijn om 11 uur naar de yungang caves gegaan. Hier waren maar liefst 14 grotten te bewonderen.
In de avond zijn we lekker wezen eten en we gingen vroeg slapen, want de volgende ochtend stond het hangende klooster op het programma.

Zoals de naam al doet vermoeden is dit een klooster in de bergen. De omgeving is er erg mooi en zeker iets wat je gezien moet hebben als je in China zit. In de zomer zijn er watervallen te vinden, door de strenge vorst waren zelfs deze bevroren. Op het ijs lopen was dus geen probleem!

Al met al was dit weer een hele leuke week, alleen wat te koud. Daarom gaan we nadat we oud en nieuw gevierd hebben lekker vier dagen naar Guilin in de buurt van Hong Kong. Daar is het namelijk overdag +18 dus dat is het betere werk!
Ook gaat de Chinese taal de goede kant op had een 9.6 voor mijn toets!

Iedereen alvast een super 2014 toegewenst! Hoop dat iedereen er een mooi jaartje van kan maken!

Voor mij was 2013 in ieder geval een top jaar. Heb mijn rijbewijs gehaald, heb in China een mooi tijd mogen beleven en ben een hele lieve vriendin tegengekomen! Wat wil een mens nog meer zou je zeggen ;).

Zit hier nu nog maar drie en halve week, wordt nu serieus aftellen!

Ik ga hier nog even genieten en dan is het weer tijd om naar huis te gaan.

Tot snel!
Xx Jeroen

  • 31 December 2013 - 08:53

    Marjon En Nico:

    heej Jeroen,

    Ik dacht dat wij het land van de boeren waren ...:)
    leuke dingen heb je weer gedaan en gezien....je hoeft je daar niet te vervelen!!!

    wij hebben je ook gemist hoor met de traditionele kerstgourmet bij de familie ... En idd... Volgend jaar dan maar!!!

    wij gaan vanavond het nieuwe jaar in...jij ook alvast een knallend 2014 met die leuke nicht van me.... Heb je zeker goed gevonden ...:)

    See you soon
    marjon xx en Nico

  • 31 December 2013 - 10:24

    Lysbeth Zeehandelaar:

    Hé Jeroen, wat super leuk om je verhalen te lezen. Een ervaring voor je om nooit te vergeten. Toen ik zo oud was als jij ben ik 5 maanden naar Israël geweest. Was ook een super ervaring! Kerst is hier nu voorbij, 1e kerstdag met je ouders en Jor gevierd maar dat zal je wel gehoord hebben! Was erg lekker en gezellig! Volgend jaar weer, maar dan met Sven, Esther Danielle en jij!! Ben benieuwd hoe oudjaarsavond daar gevierd wordt. Er zal wel heeeeel veeeeeel vuurwerk zijn want die chinezen hier kunnen er wat van dus zal het daar wel helemaal erg zijn! Succes kerel, de laatste weken zijn zo voorbij, geniet er nog maar van! groeten van lysbeth, tom en de kids xx

  • 31 December 2013 - 19:24

    Hanny:

    wat ben je toch een scheet, je verhalen zijn een streling voor mijn tong, wat gun ik je deze reis maar wat heb ik een zin om je in levendelijfe vast te houden
    geniet nog even met volle teugen
    XXX
    mama

  • 01 Januari 2014 - 08:33

    Jeroen:

    Bedankt allemaal voor de lieve woorden!
    Ik ga hier nog even genieten van de laatste dagen en dan kom ik met alle plezier weer terug naar Nieuwkoop!
    De Chinezen vieren hier Nieuwjaar niet echt, we hebben helaas geen eens vuurwerk gehoord :(. Komt omdat zei zelf pas oud en nieuw vieren op 31 Januari, en dan ben ik helaas al weer weg.

    Ik kijk er ook weer naar uit om jullie weer te zien!

    Nog maar een paar weekjes.

    XX
    jeroen

  • 01 Januari 2014 - 08:52

    Anoniempje:

    gaaayyyyy

  • 05 Januari 2014 - 19:38

    Sara Hummel:

    He, Jeroen
    De beste wensen voor het nieuwjaar.
    En we wensen je nog een paar fijne weken en behouden reis terug naar Nederland.
    groet Sara en de Hummeltjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Beste lezer, Op 8 november j.l. heb ik het koude Nederland verruild voor 11 weken Beijing in China. Ik studeer voor mijn minor project management aan de Beijing University of Technology. Ik zal hier blijven tot 25 januari en dan weer terugkeren naar Nederland. De mooie momenten wil ik vastleggen in deze blog zodat jullie mee kunnen genieten van mijn avondturen in China! Alvast veel leesplezier toegewenst!

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4581

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 25 Januari 2014

Het avontuur in China

Landen bezocht: